Handelsbetingelser

 

Kviklinks

Levering og leveringstider i DK

Fragt og fragtpris i Danmark

Fortrydelsesret/Returnering

Betalingsmuligheder

Reklamation

Privatlivspolitik

Levering og Leveringstid i Danmark:
 

  • Når er en vare er på eget lager afsender vi din ordre inden for 24 timer i hverdage.
     
  • Den mest populære fragt er POSTNORD PAKKESHOP hvor du så også får Track and Trace tilsendt så du kan følge din ordre.
    Pakkeshop sendes fra dag til dag.

    Vi tilbyder også POSTNORD HOME (pakker m. omdeling) - her får du også track and trace! 

    Der er selvfølgelig også POSTNORD erhvervslevering - her lægges der moms på.
     
  • Er varen ikke på vores eget lager, kan den have forskellige leveringstider som står under det enkelte produkt - disse tider er anslåede tider som der tages forbehold for.
     
  • Bestiller du varer som har forskellige lagerstatusser vil vi sende din ordre når alle varer til ordren er kommet på lager hos os.

 

(Du modtager altid en e-mail ved afsendelse af din ordre.)

 

Fragt og fragtpris i Danmark

Vi kører med flere forskellige fragtpriser og fragtmetoder for dermed at møde alles behov, fælles for dem alle er at du betaler efter vægt.
 

 

Når du lægger i kurven vil du løbende blive præsenteret for et estimat på fragten og når du checker ud vil du blive præsenteret for flere forskellige leveringsmuligheder som fx "uden omdeling til døgnbox, postbutik m.fl." eller "med omdeling" eller fx til erhvervsadresser som inkluderer billig fragt og track and trace.
 

POSTNORD COLLECT (pakkeshop)

  • Vælger du POSTNORD Collect starter fragtprisen ved 43 dkk op til 15 kg - der er fri fragt på pakkeshop ved ordrer over 599 dkk.(max 20 kg)
  • Du kan under checkout vælge dit foretrukne opsamlingssted efter du har skrevet dit postnummer.
  • Når du benytter POSTNORD collect, får du track and trace tilsendt pr. email og kan dermed følge din ordre - oveni er det ofte også billigere afhængigt af ordre vægten. Du kan vælge leveringsmetode under bestilling.

POSTNORD HOME - omdeling af pakker
Du kan få leveret hjem til adressen med POSTNORD HOME for 45 dkk (op til 5 kg) derover stiger prisen en smule pr. kg.
Du kan vælge leveringsmetode under bestilling.


Levering til Erhvervs adresse:
Vi sender også med POSTNORD til erhvervsadresser, prisen starter ved 42 DKK eks. moms og du får altid Track and Trace nummer.

Du kan vælge leveringsmetode under bestilling.

 

Levering og Leveringstid til udlandet:

  • Stepnote leverer til hele verden.
  • Afhængigt af hvor i verden du bestiller til, vil leveringstiden være væsentligt længere end i Danmark - typisk mellem 5-10 dage længere.
  • Hvis varen er på vores eget lager sender vi den inden for 24 timer.
  • Er varen ikke på vores eget lager, kan den have forskellige leveringstider som står under det enkelte produkt - disse tider er anslåede tider som der tages forbehold for.
  • Bestiller du varer som har forskellige lagerstatusser vil vi sende din ordre når alle varer til ordren er kommet på lager hos os.

 

(Du modtager altid en e-mail ved afsendelse af din ordre.)
 

Fragt og fragtpris til udlandet

Når der bestilles til udlandet betales der den nominelle fragt takst for ordren og der yders ikke fri fragt. Fragtgebyret lægges til ved checkout så du kan se hvad det koster inden du handler.

Vi benytter os af den bedst mulige og billigste forsendelsesløsning afhængtigt af hvor i verden ordren skal sendes til.
 

Bemærk:

Vi har få udenlandske speciel produkter som sendes direkte fra Importøren, typisk med Kurerer som fx UPS, DHL m.fl. Det koster ikke dig ekstra.
I Nogle tilfælde leveres din ordre i flere pakker, dette hvis du har bestilt varer der kommer direkte fra forlag/importør - du betaler aldrig ekstra fragtgebyr for dette.

Har du forudbestilt en upcomming title, forbeholder vi os ret til at ekspedere ordren når den forudbestilte vare kan leveres.

 

Fortrydelsesret/Returnering

 
Stepnote.dk yder 30 dages fortrydelsesret på alt fysisk materiale regnet fra afsendelsesdatoen. Der ydes ikke fortydelsesret på produkter der leveres digitalt via hjemmesiden eller via email, herunder fx Pdf filer og andre digitale formater.

Der ydes ingen fortrydelsesret hvis du har brudt forsegling og/eller indpakning af varen og produktet skal være i samme stand som ved modtagelsen og ledsaget af en kopi af ordrebekræftelse eller faktura.

 

Hvad gør jeg ved returnering?
 

 

Hvis du vil gøre brug af den din returret bedes du downloade, printe og udfylde denne returseddel
HUSK, du skal selv betale fragtudgiften til returneringen!

 

 

MEGET VIGTIGT:

  • Er der fejl på varen eller fragtskade er det vigtigt du kontakter vores kundeservice på kundeservice@stepnote.dk inden du returnerer varen da vi selvfølgelig i sådanne tilfælde dækker din fragtudgift.
  • Hvis du returnerer uden returseddel, så registrerer vi ikke din returnering og du vil derfor ikke modtage kreditering for det returnerede. 
  • Du har selv ansvaret for varen indtil den er modtaget på vores lager.(Du hæfter selv for udgifter der vedrører returnering som fx emballage, fragtudgift m.m.)
  • Såfremt det returnerede opfylder kravene vil du inden for 8 hverdage efter modtagelse på vores lager modtage en kreditering på det aktuelle beløb.


Du kan fortryde et køb ved:
a) At nægte at modtage varen.
b) At overdrage varen til postvæsenet.
c) Ved at printe retursedlen og returnere.


Priser:

Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Der kan derfor forekomme prisændringer.
Vejledende stykpris er inklusiv moms.

Priser på Tilbudsvarer og Udsalgsvarer gælder kun så længe lager haves.
 

Betalingsmuligheder

Du kan betale med Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron og JCB. Når du betaler med kort hæver vi først det aktuelle beløb på kortet når ordren afsendes.

OBS: Når der benyttes Visa Electron, Mastercard, JCB og Udenlandsk Visa er det kundens ansvar at der er dækning på kortet til at vi kan trække vores tilgodehavende. Er der ikke dækning er det at betragte som manglende betaling og vi vil følge gældende regler for rykker og inddrivelse.

 

Betal med EAN nummer

Offentlige institutioner m.m. kan købe med EAN nummer på Stepnote.dk - det vælges som betalingsmulighed ved checkout. EAN faktuaren bliver sendt igennem inden for 24 timer i hverdage.

De almindelige betalingsbetingelser er 8 hverdage fra fakturadato med mindre andet aftales med kundeservice, dette gælder uanset om der bestilles lagervarer eller skaffevarer, upcoming titler eller lign.
 

Bestilling:

Præsentation af varer sammen med en pris på Stepnote.dk Netshop er ikke et bindende køb, men blot en præsentation af varerne. Købers bestilling af varer fra Stepnote.dk er bindende så snart ordren er bestilt og betalt via Netshoppen.
 
Risikoen for hændelig undergang eller forringelse:
Først på det tidspunkt, hvor de bestilte varer er kommet i Købers besiddelse, overgår risikoen for, at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold, til Køber.
 

Kundens Ansvar vedr. modtagelse af ordren

Det er altid kundens ansvar at tage imod pakken eller brevet hvis dette er nødvendigt, samt ved købet at indtaste de rette leveringsoplysninger til Stepnote. Angiver kunden forkerte oplysninger der afstedkommer en fejlleverance eller modtager kunden ikke ordren med posten eller undlader at hente den på posthuset efter advisering fra Posthuset, vil kunden altid hæfte for den aktuelle udgift til gen-forsendelse af ordren samt for ekspeditionsgebyr på 45 kr., dette gælder også selvom der har været tale om et fri-fragt køb.

Ordren vil ikke blive afsendt før Stepnote.dk har modtaget betaling for den aktuelle ekstra fragtudgift samt 45 kr. i ekstra ekspeditionsgebyr. Kunden hæfter for sin bestilling uanset om denne ikke ønsker varerne gensendt, men kan benytte sig af sin fortrydelsesret inden for 30 dage regnet fra afsendelsesdagen - herefter hæfter kunden for købet.

I tilfælde hvor kunden ikke har modtaget en pakke slip fra Postdanmark, såfremt der er tale om en pakke, i forbindelse med at kunden ikke har været tilstede ved levering af pakke, er det kundens ansvar at adressere dette over for Postdanmark, samt gøre krav på betaling af eventuelle ekstra omkostninger for kunden. Stepnote.dk kan aldrig i et sådant tilfælde stilles til ansvar for betaling af ekstraomkostninger, da Postdanmark er ansvarlig for leveringen.


Ekspeditions gebyr for at sende ordren igen: 45 kr. + Fragtgebyr til en genforsendelse jf. ovenstående, udgør den nominelle fragtudgift.

Vedr. udblivelse af brev/maxi brev forsendelser:
Er en ordre sendt til en privat adresse med alm. brev eller Maxi brev og kunden ikke modtager denne med posten inden for 8 hverdage efter afsendelse hæfter Stepnote for at sende ordren igen da breve ikke kan spores med track and trace

 

Reklamation:

Du har 2 års reklamationsret. Såfremt du modtager en forkert vare i forhold til din bestilling eller en beskadiget vare, skal du reklamere inden en rimelig tid, efter du har opdaget manglen. Reklamationen skal meddeles pr. e-mail kundeservice@stepnote.dk eller på telefon 27641544.

Ved returnering af en vare vil vi oplyse dig den aktuelle adresse som kan variere alt efter hvilket forlag varen sendes fra. Vi betaler din udgift til forsendelse, hvis vi har leveret en forkert eller beskadiget vare. Vi forbeholder os ret til at afhjælpe en mangel/erstatte med en ubeskadiget vare frem for at betale købssummen tilbage.
 

Ansvarsfraskrivelse og garanti:

Stepnote.dk har gjort det nemt for dig at få relevant information på andre websites igennem links. Disse websites er uden for Stepnote.dk's kontrol. Vi kan derfor på ingen måde drages til ansvar for indholdet på disse sider.

Oplysninger om de bestilte varer fra sådanne hjemmesider indgår ikke i beskrivelsen af de bestilte varer i aftalen mellem Køber og Stepnote.dk. Stepnote.dk er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af at de bestilte varer kommer for sent frem til Køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes Købers handling eller undladelse eller forhold som ligger uden for Stepnote.dk's kontrol, fx krig, oprør, uroligheder, brand, indgreb fra staten, beslaglæggelse, valutarestriktioner, arbejdskonflikter af enhver art, herunder strejke og lockout, eller lignende. Stepnote.dk afgiver ikke selvstændig garanti for de bestilte varer, og Køber opnår kun de garantier, som producenten udsteder over for Køber.
 

Forbehold for ændringer:

Stepnote.dk forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for dette website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.

Forbehold

Der tages forbehold for fejl i priser, lager status, leveringstider, produkter, prisændringer samt øvrig information omkring produkter og betingelser på Stepnote.dk
 

Definitioner:

”Kunde, kunden, kunder, kunderne, du og køber" anvendes i det følgende om den fysiske person der køber varer fra Portalen Stepnote’s online bogshop.
”Stepnote.dk” anvendes i det følgende om både om den fysiske eller juridiske person, som ved ordrebekræftelse accepterer Købers bestilling og Stepnote.dk de bestilte varer, og om den hjemmeside hvorfra varer præsenteres og bestilles.
 

Produktinformation:

På Stepnote.dk oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til Stepnote.dk via kundeservice@stepnote.dk

Vi oplyser jf. ny lov der træder i kraft 15. feb. 2016 om at man som forbruger kan klage til en ny Europæisk klageinstans, ODR portalen hvis du skulle ønske at klage over Stepnote.dk. Link til ODR klage portalen
 

Privatlivspolitik - Behandling af personoplysninger og fortrolighedspolitik

PRIVATLIVSPOLITIK – INDSAMLING OG ANVENDELSE AF PERSONOPLYSNINGER

BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER – OPFYLDELSE AF KONTRAKT

 

I forbindelse med dit køb hos Stepnote.dk har du indtastet en række personoplysninger, herunder særligt:


Dit navn
Din adresse
Din e-mailadresse
Dit telefonnummer
Dine betalingsoplysninger
CVR nummer
EAN nummer

 

Disse personoplysninger behandler vi i forbindelse med ekspederingen af dit køb, da det er nødvendigt for, at vi kan opfylde vores del af handlen. Hvis du handler som gæst (uden at oprette kodeord) vil dine oplysninger blive automatisk slettet efter 18 måneder, eller hvis du selv retter henvendelse og beder om det. 

 

Hvis du opretter eller opgradere til en kundekonto med kodeord, bliver den ikke automatisk slettet, men du kan, ligesom med gæstekontoen, til hver en tid få kontoen slettet, enten ved at kontakte os eller logge ind på din konto og slette den der. 


Hvis du har bestilt levering (fysiske produkter), vil oplysningerne om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse blive udleveret til vores fragtfirmaer, pt. GLS og Postnord med henblik på levering af dine indkøb, samt til vores lagerpartner og pluk og pak partner Pick and Pack Aps, samt de 3 partnere på software vi har, Indigo2, Cyberfarm Aps og Musicreader. 

 

BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER – SAMTYKKE
Hvis du har sat kryds i boksen ”ja, jeg giver samtykke til, at modtage nyhedsbrev", behandler vi din e-mailadresse og oplysningerne om dine køb hos os, indtil det ikke længere er relevant. Det vil i praksis sige, indtil du gør os opmærksom på, at du ikke længere ønsker at modtage e-mails fra os.

 

Du kan altid trække dit samtykke tilbage. Dette kan du enten gøre ved at benytte linket i bunden af vores e-mails eller ved at kontakte os på kundeservice@stepnote.dk og oplyse, at du ikke længere ønsker at modtage vores nyhedsbreve og tilbud.

 

DATASIKKERHED
Uanset om vi behandler dine personoplysninger med henblik på opfyldelsen af en kontrakt eller på baggrund af dit samtykke, vil vi altid behandle dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven.

 

Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere relevant.

 

Vi anvender tredjeparter til behandling af onlinebetaling og fakturabetaling. Vi bruger Epay ApS til onlinebetaling (Dankort, Visa, Mastercard, MobilePay, ViaBill osv.) og Uniconta til fakturabetaling (Alm. faktura og

EAN-faktura). Til afsendelse af vores nyhedsbreve bruger vi Mailchimp. Din e-mailadresse sendes også til Trustpilot så du har mulighed for at dele din handelsoplevelse med andre. Vi fører anonymiseret statistik med Google Analytics, Google Adwords og Facebook samt benytter os af Getsitecontrol.com til at lave popups med vedr. tilbud, udsalg o.lign. Derudover benytter vi Addwish.com til at optimere produktvisninger efter den enkelte brugers søge og adfærdshistorik.

 

Vi har sikret os at virksomhederne som vi samarbejder med, overholder persondataforordningen og databeskyttelsesloven. Hvis samarbejdet kræver en databehandleraftale, har vi har indgået sådan en aftale med disse virksomheder, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.
OPLYSNING, INDSIGELSE, ÆNDRING, DATAPORTABILITET OG SLETNING

 

Du kan altid kontakte os for at få oplyst, hvilke af dine personoplysninger vi ligger inde med. Dette kan ske ved henvendelse til

 

Stepnote Aps
CVR-nr. 29827923
Sortedam Dossering 7d 
2200 København N. 
Tlf.: 27641544
E-mail: kundeservice@stepnote.dk

 

Hvis der er fejl i vores oplysninger, kan du altid bede om at få dem rettet, så vi har de rigtige, lige som du har ret til at få udleveret oplysningerne i et almindeligt format (dataportabilitet). Har du ønsker om ændring eller dataportabilitet, er du også meget velkommen til at skrive til os på ovennævnte e-mailadresse.

 

Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til ovennævnte e-mailadresse.
Hvis du har oprettet en gæstekonto (uden kodeord) vil dine oplysninger (undtagen din e-mailadresse, hvis du har givet samtykke til behandling heraf med henblik på modtagelse af tilbud) blive slettet 18 måneder efter, at du har modtaget din vare.

 

Data til at genskabe fakturaen til en enkelt ordre gemmer vi i 5 år ifølge dansk bogføringslov.
Hvis du ønsker at trække dit samtykke til behandling af din e-mailadresse (så vi kan sende dig vores nyhedsbrev og relevante tilbud), kan det til enhver tid ske ved at trykke på et link i den enkelte nyhedsmail.

 

Hvis du ønsker at klage over den måde Stepnote Aps behandler dine personoplysninger, kan dette ske til Datatilsynet, på adressen:


Datatilsynet
Borgergade 28,5
1300 København
telefon 33 19 32 00
e-mail: dt@datatilsynet.dk.

 

Forbehold for ændringer:
Stepnote.dk forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.